سفارش تبلیغ
صبا ویژن
..:: مرهم ::..

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان عزیز ما سعی نداریم مطالب زیر را به شما تحمیل کنیم؛اما کسانی هستند که این بیماری تاحد زیادی در وجودشان رخنه کرده ونمی دانند چگونه از این منجلاب بیرون آیند.امیدواریم این مطلب به عزیزانی که به این بیماری مبتلا هستند و می خواهند درمان شوند یا کسانی که هنوز دچار نشده اند و می خواهند راه های پیشگیری را بدانند ،مفید باشد .در این نوشته هم از نظر مذهبی و هم از نظر علمی به موضوع نگاه شده است. دوستان عزیز می توانند پس از خواندن این یادداشت در قسمت نظرات ؛نظرهای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی ،در وبلاگ به نمایش درآید.

توجه داشته باشید غریزه جنسی یکی از نعمتهای خداوند است  که از یک سو لازمه بقاء نسل , تولید مثل و از سوی دیگر اشباع و ارضای صحیح  برای افراد متاهل موجب سلامت وثبات روحی وجسمی خواهد بود.

تنها راه حل واقعی برای مبتلا نشدن به مضرات روحی وجسمی غریزه جنسی ازدواج است ولی برای افرادی که امکان برایشان فراهم نیست حل مساله کمی سخت تر و متفاوت تر است.

همیشه باید قبل از اقدام به انجام یا ترک هر عملی فواید ومضرات آن را بشناسید بعد اگر خواستید انجام دهید، در مورد استمناء(خود ارضایی) هم باید بگوییم :

الف.فواید:

شاید پذیرفته باشید که تنها فایده خود ارضایی احساس لذت لحظه ای وکوتاه مدت است به علاوه کولباری از پشیمانی ها وندامتها.

ب.ضررهای جسمی وروحی:

روانشناسان غربی وعلمای دینی حدود بیش از50 مورد ذکرکرده اند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1.رنگ پریدگی 2.به وجود آمدن حلقه سیاه دورچشم 3.بد اخلاقی4. خستگی وخواب آلودگی 5.ضعف عمومی بدن 6.ضعف شنوایی 7.اختلالات دستگاه هاضمه مانند معده,روده,کبد 8.شدت تپش وضربان قلب 9. بی اشتهایی 10. کم شدن قدرت حافظه 11.ضعف اعصاب 12.تشنج و لرزش اعضای بدن 13. تیک های عصبی 14. افزایش وسرعت انزال منی 15. بی اختیار بیرون آمدن منی 16. سلب اراده 17. سلب تمرکز 18. ریزش مو وسفید شدن آن 19. از بین رفتن قدرت جنسی 20. عقیم شدن 21. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن وابتلا بیماری های پی در پی  22. ضعف بینایی وتا کوری هم ادامه دارد 23. کم خونی 24. سرگیجه 25. تنگی نفس وآسم 26. احساس افسردگی وپوچی وبی هدفی 27. کمر درد وپهلو درد 28. گوشه گیری 29. نگرانی واضطراب 30. ابتلا به سادیسم 31. ابتلا به سوزاک 32. ابتلا به سل 33. علاقه پیدا کردن به همجنس بازی وخود فروشی34.پیری زودرس 35. دیوانگی 36. مرگ زودرس     و...

توجه : طبق آمار 90% افرادی که بعد از بلوغ دیوانه شده اند و در تیمارستانها به سر می برند مبتلا به خود ارضایی بوده اند.

دوست عزیز اگر به این بلای خانمان سوز مبتلا نشده ای سجده شکر به جا آوروبه وسوسه های شیطان بی اعتنا باش چرا که درمان خود ارضایی هزار برابر سخت تر از گفتن «نه» به شیطان و تمایلات نفس است که امام صادق علیه السلام می فرمایند:«...اگر کسی را که این کار را انجام می دهد بشناسم با او هم غذا نمی شوم...»

دیگه خسته شدم از بس گناه کردم هر بار باخودم عهد می بندم که دیگه گول شیطان را نخورم ولی نمی تونم ترکش کنم از زندگی سیر شده ام احساس سستی وبی اراده گی  وپوچی تمام وجودم را فرا گرفته وبیشتر علایمی که گفتید در من وجود دارد...هیچ کس به دادم نمی رسد تنهای تنهام.  تورو خدا به دادم برسید...

آیا می توانم استمناء(خود ارضایی) را ترک کنم ؟

ناامید نباشید برای ترک باید اول نسبت به گناه احساس تنفر پیدا کنید ودغدغه ترک داشته باشید. سپس موارد زیر را انجام داده و رعایت کنید:

1.هر وقت خواستید گناه بکنید جایی را انتخاب کنید که خدا نبیند.

2. با هر بار انجام گناه برای درک جهنمی که هیزمش گناهکارانند وآتشش ابدی است آماده می شوید.

3.کتاب هایی که در مورد غریزه جنسی و مشکلات جوانان نوشته شده  مطلعه کنید.

دستورهای عملی

اول:شما نمی توانید در یک لحظه تمام گناهان وعادتهای زشت را ترک کنید پس باید کم کم  ولی پیوسته اقدام به ترک نمایید برای مثال اگر شیطان شما را هر دو هفته یک بار به این گناه می کشاند , آن روز با خود تصمیم مردانه بگیرید که : امروز نه . حتی اگر فردا هم گناه بیفتید باز احساس پیروزی دارید چون خواستن وتوانستن را تجربه کردید .

همین طور ادامه بدهید وهربار مدت عقب انداختن گناهتان را یکی  در روز بیشترکنید.

دوم : یک برگه کوچک بردارید. یک طرف برگه ضررهای خود ارضایی را کاملا بنویسید و در پشتش روشهای درمان ومقابله را که در پایین خواهد آمد یادداشت کنید. سعی کنید همیشه همراهتان باشد و هر موقع دلتنگ گناه شدید برگه را بخوانید.

سوم : یکی از راه های موثر این است که باخودتان شرط کنید وبرای انجام گناه جریمه قرار دهید جریمه باید نه خیلی سخت و غیر قابل انجام باشد ونه آنقدر آسان باشد که به راحتی وصول شود  مثلا : اگر این بار خود ارضایی کنم فردا روزه می گیرم یا بلا فاصله بعد از گناه وغسل یک جزء قرآن می خوانم و یا با خودتان عهد ببندید که اگر دوباره گناه را انجام دادید از هر چیزی که علاقه ودغدغه شما نسبت به آن زیاد است به مدت خاصی دور باشید .

1.پرهیز هر چیزی که شما را به گناه نزدیکتر می کند مثل عکسها, تصاویر و فیلم های محرک2.ورزش زیاد3.مسافرت4.حل مسائل فکری 5.روزه گرفتن6. هیچ وقت بیکار نباشید7.هیچ وقت تنها نباشید8.زیاد در دستشویی نباشید9.به آلت جنسی تان دست نزنید10.رو به شکم نخوابید 11.شوخی های جنسی و دستی ممنوع12.شوخی با جنس مخالف ممنوع13.ارتباط  زیاد با افراد و مبتلا به استمناء وهمجنس باز ممنو14.تا خوابتان نمی آید به رخت خواب نروید15.عدم شستشو با آب گرم و طول دادن دستشویی

حتما توجه داشته باشید که ترک خود ارضایی و تمامی این موارد در صورتی  موثرند که چشم چرانی و ونگاه به تصاویر اینترنتی, ماهواره ای و موبایلی محرک و آلوده کاملا تعطیل شده باشند.

برنامه های عبادی و معنوی برای ترک خود ارضایی:

1.هر روز 100مرتبه « استغفر الله ربی واتوب الیه» 2.توسل به ائمه وگریه بر امام حسین وخواندن زیارت عاشورا3.قرآن هر روز نیم صفحه با توجه به معنی آیات4.مداومت بر خواندن دعای عهد چهل روز با توجه به معانی آن.

برنامه های تغزیه ای وغذایی برای ترک خود ارضایی:

1.ممنوعات :غذاهای تند و محرک مثل فلفل ,دارچین, پیاز وسیر, کالباس وسوسیس ,سرخ کردنی ها و پر خوری2از غذاهای ترش بیشتر استفاده شود آب انار ترش  آب زرشک  آب لیمو آب غوره و...

2.خوردن هندوانه و کاهو و گشنیز بیشتر از حد معمول

3.استفاده از عناب به صورت ناشتا و خوردن ماش

4.خوردن شیر خشت به اندازه یک عدس هر سه روز یک بار به مدت دو الی سه هفته و پس از آن در مواقع لزوم با مشورت مصرف شود.

5.خوردن تخم کاهو به مدت دو هفته هر سه روز یکبار یک قاشق غذاخوری.

راه های دیگر ترک خودارضایی:

هیچ وقت به افرادی که به عمل خود ارضایی وابسته شده اند و بارها تصمیم گرفتند که دست به این عمل نزنند پیشنهاد ترک فوری نمی دهم چون عملی نیست این یک میل است ، این قوی ترین غریزه انسان است پس به آسانی نمی توان با آن مبارزه کرد افرادی را می شناختم که بیان می کردند روزانه سه یا حتی چهار مرتبه این عمل را انجام می دهند و امروز ترک کرده اند. راه درمان احتیاج به صبر و مقاومت دارد اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روزانه این عمل را انجام می دهید برای ترک پیشنهاد می کنم روشهای زیر را به کار گیرید:


 1.از تنها بودن خودداری کنید2.اگر با نگاه کردن به اندام جنس مخالف تحریک می شوید بلا فاصله روی خود را برگردانید3.  از دیدن عکس ، فیلم ، تصاویر و خواندن مظالب تحریک کننده بپرهیزید4.شما در یک هفته و یا حتی یک ماه نمی توانید این عادت را ترک کنید5.اگر روزانه یک بار این عمل را انجام می دهید در ابتدا به جای آنکه هر روز یک بار این کار را بکنید هر دوروز یکبار این عمل را انجام دهید پس از مدت 10 روز بجای انجام این عمل هر دوروز یکبار آنرا به هر سه روز یک بار کاهش دهید اینبار پس از مدت 15 روز سه روز را به چهار روز و بعد از مدت 3 هفته 4 روز را به یک هفته برسانید به مراتب پس از مدت زمان حدود 3 ماه از این روش می توانید به ترک کامل برسید . 

دوست عزیز در این آشفته بازار خود فروشی ها و چشم چرانی ها چه بسیار بودند کسانی که غرق در هوی و هوس و حیوانیت شدند و بدون درک لذت توبه و بندگی خدا تا ابد در آتش خشم خدا خواهند سوخت.

«مَن عشق و عفّ ثمّ مات مات شهیدا»    

«هرکس عاشق گناهی باشد ولی بخاطر خدا انجامش ندهد مرگش شهادت است»

دوستان عزیزی که می خواهند با نویسنده مطلب در ارتباط باشند یا مشکلی در این زمینه دارند که می خواهند با کسی مطرح کنند می توانند به این آدرس مراجعه نمایند:

shahmanzari.ghom@gmail.com

نویسنده :محمد امین شه منظری

(با اندکی دخل و تصرف)

 


نوشته شده در شنبه 89/11/9ساعت 7:46 عصر توسط ..:: سهیل ::.. نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ